fredag, august 11, 2006

Sensible Soccer


På sådan en grå- og regntrist fredag kan man nok have brug for at drømme sig tilbage. Jeg skal snart flytte så hele lejligheden er ved at blive pakket ned. I den forbindelse er væk eller mit gamle Sensible Soccer spil dukket frem af gemmerne.
Sensible Soccer er nok et af de bedste fodboldspil der nogensinde er lavet. Det kan selvfølgelig på ingen måde hamle op med de spil der er på markedet idag, når vi snakker grafik. Men gameplayet og der er vel trods alt det vigtigste er stadig blandt de bedste.

Min Amiga er desværre gået i stykker for længe siden og Sensible disketterne er nu i en sådan forfatning at det ikke længre er muligt at loade spillet.

Men hjælpen er dog nær i form af denne hjemmeside: http://www.sensiblesoccer.de
Siden er tysk men er også tilgængelig på engelsk. Blandt andet kan man downloade forskellige versioner af spillet til sin PC.
Har man blot brug for et lille skud nostalgi kan jeg anbefale denne lille film.

Som aller nyeste er der også kommet en hel ny udgave af spillet: Sensible Soccer 2006
Men om det fanger magien fra de oprindelige spil skal jeg ikke kunne sige.

Black

Ingen kommentarer: