onsdag, august 15, 2007

Tele2, gprs og Nokia

Hvis du er Tele2 mobilkunde og har problemer med at få Javaprogrammer som Opera Mini til at gå på nettet så har jeg måske en løsning.
Følgende virker på en Nokia 6300:
Gå ind under indstillinger -> Konfigurationsindstillinger -> Personligekonfigurationsindstillinger
Tryk valg -> Tilføj ny/nyt-> Adgangspunkt
Gå ind under Adgangspunktindstillinger-> Bærerindstillinger-> Pakkedataadgangspunkt og indtast:
internet.tele2.dk
Gå tilbage til
Konfigurationsindstillinger og gå ind under Foretrukket adgangspunkt og vælge Mit adgangspunkt.
Tillykke, du burde nu kunne komme på nettet med dine Javaprogrammer

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det virker! Mange tak, det var virkelig irriterende ikke at kunne komme på nettet...

Alex Boje sagde ...

Prøver på at installere Opera Mini. Ved at følge din vejledning kom jeg forbi det sted, hvor den ellers plejer at skrive, at jeg ikke abbonerer på 'pakkedata'. Men i slutningen af installationen, skriver programmet, at det ikke kunne få forbindelse til internettet. Og der er eller sat korrekt internet op.

Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre!

Alex Boje sagde ...

Hej igen

Jeg har fået det til at virke nu. Det kræver åbenbart, at man under indstillinger->forbindelse->pakkedata->pakkedataforb.

vælger "altid online". Kunne kun installere programmet på den måde og kan således også kun bruge programmet med denne indstilling slået til.

Men hvad betyder det, at jeg altid er online? Det kommer et "G" frem i toppen af skærmen. Men koster det ekstra strøm? Sender og modtager den data hele tiden (hvilket koster penge) uden at jeg ved det?

Håber du eller nogen kan hjælpe.