tirsdag, oktober 16, 2007

Gebyrlugen

I dag er der blevet åbnet for billetsalget til UEFA cup kampene mod Panathinaikos og Atletico Madrid. Som den lykkelig indhaver af et FCK guldkort har jeg nettop op været inde og købe billetter til disse to opgør.
Fck.dk angiver prisen til at være 100kr + gebyr. Sandheden er dog at der ikke er tale om et gebyr men derimod hele tre!

Således ser det endelige regne stykke sådan ud:
Billet- og ekspeditionsgebyret er vel umiddelbart hvad man kan forvente ved billetkøb og betalingsgebyret er vist efterhånden standard når man betaler med kreditkort på nettet. Men her er det også at kæden begynder at knirke voldsomt.
Hvorfor skal jeg betale 13 kroner for i forsendelses gebyr når jeg ikke engang får tilsendt en rigtig billet? Jeg får selvfølgelig tilsendt en bekræftigelse pr post men omkostningerne til denne kan vel næppe være de som samme som ved en rigtig billet.
Man kunne få den mistanke at Billetlugen her har benytte lejligheden til at presse citronen en sidste gang. En mistanke der bliver ydeligere styrket når man kikker på regnestykket for Lenskampen:

Her er der sørme intet forsendelsegebyr!

Altså kan man bare konkludere at en tjeneste der for en måned siden var gratis nu koster 13 kroner. Jeg synes at Billetlugen skylder en god forklaring.

Ingen kommentarer: